Problémamegoldó gondolkodás és a kreatív készségek fejlesztése - Műhelymunka

Problémamegoldó gondolkodás és a kreatív készségek fejlesztése - Műhelymunka

2018.09.21.
A módszertani fejlesztésre irányuló műhelymunka alkalom keretében a résztvevők megismerkedhettek a logikai táblajátékok hasznosságával, amik hozzájárulnak a tanulók gondolkodásának fejlesztéséhez, a tehetségek felismeréséhez a szabadidő hasznos eltöltéséhez valamint a társas kapcsolatok erősítéséhez, ezáltal iskolai sikerességéhez. Szóba került, hogy logikai játékok segítségével a gyerekek sikereket érhetnek el a valószínűségszámításban a relatív gyakoriság vagy a kedvező esetek számának meghatározásával, vagy a kombinatorika területén a permutációk, variációk, kombinációk megkeresésével. A táblás játékokon keresztül szerzett ismeretek logikus gondolkodásra, következtetésre nevelik a gyerekeket, ezért fontos, hogy a pedagógusok játékos feladatokkal színesítsék az óráikat.
  

 

2018.09.24
A műhelymunka keretében a résztvevők megismerkedhettek a problémamegoldó gondolkodás és kreatív készségek fejlesztését elősegítő tevékenységekkel, amelyeket az oktatás során alkalmazhatnak. A táblajátékok alkalmazása a tanórákba beépítve segíti a gyerekek életében esetlegesen kialakuló kudarchelyzet feldolgozását, és hozzájárul a társas kapcsolatok építéséhez is. A problémaérzékenységre, a problémamegoldásra nevelés fontos tanári feladat, amelyhez elengedhetetlen a feladványok megfelelő értelmezése, logikus elemzése, a diákok minél gyakoribb önállóan tevékenykedése, aktív részvétele a tanítási, tanulási folyamatban. A táblajátékok alkalmazása során mindvégig előtérbe kerülhet a széles körű tapasztalatszerzés tanári és tanulói oldalról egyaránt.
  

 

2018.09.26
A műhelymunka alkalmával elméleti síkon folyt a logikai és táblajátékok bemutatása. A játékok alkalmazásának hatékonysága bizonyított abban az esetben is, ha a szabályok ismerete hiányos. Ezért ez alkalommal a hiányosságok kiküszöbölése érdekében játékszabályokkal ismerkedhettek a résztvevők. A pedagógusoknak fontos ismerni a tanulást könnyítő informális lehetőségeket, hogy átadhassák a tanulóknak ezáltal megkönnyítve a gyerekek tanulását és az ismeretanyag elsajátítását, hiszen a táblás játékokon keresztül szerzett ismeretek logikus gondolkodásra, következtetésre nevelnek, amik kihatnak a későbbi tanulási technikákra is.

  

 

2018.09.27
A műhelymunka foglalkozás alkalmával a résztvevők megtanulhattak olyan technikákat, amikkel az oktatási módszereiket korszerűsíthetik, ezzel is fejlesztve a tanulók gondolkodásmódját és egyéb képességeit. Szó volt arról, hogy a táblajátékok és más társasjátékok nem csak a tanulásban területén lehetnek hatásosak a diákok számára, hanem hozzásegíti őket a különböző nyertes és vesztes helyzetek elfogadására az élet minden területén, erősíti a kitartásukat a tanulásban és felnőttkorukban a munkahelyen. Továbbá említésre került, hogy a gyerekek megtanulhatnak egy adott helyzetben a lehető legjobb döntést hozni a játékban szerzett tapasztalatok alapján. A résztvevők megoszthatták egymással a korábban szerzett tapasztalataikat a táblajátékok alkalmazása során.