Innovációs műhelyek kialakítása, élménypedagógia - Műhelymunka

Innovációs műhelyek kialakítása, élménypedagógia - Műhelymunka

2018.09.06
A műhelymunka során olyan módszertani fejlesztési technikák kerültek bemutatásra a résztvevőknek, amik gyakorlati alkalmazása hozzájárulhat rövid színdarabok, előadások megszervezéséhez. Ismertetésre került a műhelymunkák megvalósításának egyik célja, miszerint az egyes rendezvényre történő felkészülések során a tanulók kibontakoztathatják képességüket, tehetségüket, önállóan és csapatban együtt dolgozva kreatív munkát hozhatnak létre, melynek keretében magas színvonalú és tartalmában sokatmondó, impulzív üzeneteket közvetíthetnek a közönség felé. A részt vevő pedagógusok a foglalkozás végén a megvalósítani kívánt előadások témáit elkezdték közösen kidolgozni.
  

 

2018.09.07
A műhelymunka alkalmával a résztvevők megismerkedtek az intézmény keretein belül dráma szakkörök működtetésének általános és konkrét céljaival. Cél a tanulóknak lehetőséget biztosítani különféle színjátszó technikák megismerésére és elsajátítására, ami hozzájárul a tanulók kreativitásának fejlesztéséhez és továbbfejlesztéséhez.  A foglalkozás alkalmával bemutatásra került, hogy a tanórán kívüli rendezvénysorozatok megvalósításával serkenthető a fiatalok aktív szerepvállalása, a szabadidő hasznos eltöltése, az általuk tartott előadások pozitív mondanivalói pedig elősegíthetik a résztvevők helyes értékrendjeinek kibontakoztatását. Ezeken kívül kitértek az élménypedagógia, mint nevelésfilozófiai irányzat jellemzőire is, amely leírja azt a folyamatot, amely közvetlenül összeköti az élményt a tanulással. 
  

 

2018.09.14
Az élménypedagógia különböző eszközeinek használata került bemutatásra a műhelymunka alkalmával. Többek közt játékokat, szimulációkat, szerepjátékokat ismerhettek meg elméletben a résztvevők, amik hozzásegítik a pedagógusokat a tanórán kívüli dráma szakkör működtetésének sikeres menedzseléséhez. Az élménypedagógiai szemlélet az iskolában megváltoztatja a tanárok és diákok egymáshoz és a tudáshoz való viszonyát. Ezzel szoros összefüggésben a szakkörök segítik a gyerekeke, hogy pozitív viszonyt alakítsanak ki a drámairodalom és a színházi kultúra iránt. A résztvevők többek között egy előadás elkészítésének menetével is megismerkedhettek. 
  

 

2018.09.25
A műhelymunka foglalkozás témája a színjátszás, szerephelyzetek lényegének megértése és gyakorlati alkalmazása volt, amely segíti a résztvevőket az intézmény keretein belül dráma szakkörök működtetése, magyar illetve idegen nyelven. A résztvevők közösen arra a következtetésre jutottak, hogy a dráma szakkörök a tanórákon elsajátított készségek és ismeretek elmélyítését és bővítését szolgálják, figyelembe véve a tanulók érdeklődését. Ha a pedagógusok elsajátították a megfelelő módszertant, azzal az érdeklődő tanulóknak lehetőséget biztosítanak különféle színjátszó technikák megismerésére és elsajátítására a szakkörök keretein belül. A színjátszó tevékenységen kívül sokféle kapcsolódási lehetőség van más alkotókörökhöz, zenéhez, díszlet-, jelmezkészítéshez, irodalomhoz stb, amely szintén az innovációs műhelyekhez sorolható.