Pedagógusok felkészítése - Műhelymunka

Pedagógusok felkészítése - Műhelymunka

2018.10.08
A pedagógusok felkészítésére irányuló műhelymunka alkalmával a részt vevő pedagógusok fejlődése, táblajátékokkal kapcsolatos új ismeretek elsajátítása volt a cél. Ennek érdekében a saját vélemények és tapasztalatok megosztásával kezdödött a foglalkozás, ahol a résztvevők kifejthették véleményüket a táblajátékok oktatási célú alkalmazásáról. A tanácskozás során többen is említették kedvenc társasjátékaikat, amik szorosan összefüggésbe hozhatók a matematikával és annak oktatásával. Ez azért fontos, mert ez a gyerekek számára sajátos ismeretszerzési módszer, ami logikus gondolkodásra, következtetésre nevel és ezen kívül élvezetes is. A kötetlen foglalkozás végén a résztvevők körben ülve megoszthatták egymással az aznap szerzett tanulságokat, amiket szereztek, és amiket majd az osztályukban tanuló diákoknak át tudnak adni. 
  

 

2018.10.09
A foglalkozás témája a játékok hatása az egyes tantárgyakra, illetve azok tanulóira volt. A résztvevők kis csoportokban vizsgálták, hogy egy-egy tantárgy nevelő-oktató folyamatainak esetében milyen területen figyelhető meg fejlődés a diákoknál. 
Például: 
-    testnevelés: erő-ügyesség, mozgás, térfoglalás, együttműködés, társalgás
-    ének-zene: mozgás, együttműködés, társalgás
-    rajz -vizuális kultúra: kézművesség, térfoglalás, együttműködés, társalgás
-    technika: erő-ügyesség, gazdálkodás, kézművesség, térfoglalás, együttműködés, társalgás
-    történelem, magyar nyelv és irodalom, idegen nyelvek: együttműködés, társalgás
-    természettudományos tantárgyak: kézművesség, együttműködés, társalgás
  

 

2018.10.10
A foglalkozás témája a játékok hatása az egyes tantárgyakra, illetve azok tanulóira volt. A résztvevők kis csoportokban vizsgálták, hogy egy-egy tantárgy nevelő-oktató folyamatainak esetében milyen területen figyelhető meg fejlődés a diákoknál. 
Például: 
-    testnevelés: erő-ügyesség, mozgás, térfoglalás, együttműködés, társalgás
-    ének-zene: mozgás, együttműködés, társalgás
-    rajz - vizuális kultúra: kézművesség, térfoglalás, együttműködés, társalgás
-    technika: erő-ügyesség, gazdálkodás, kézművesség, térfoglalás, együttműködés, társalgás
-    történelem, magyar nyelv és irodalom, idegen nyelvek: együttműködés, társalgás
-    természettudományos tantárgyak: kézművesség, együttműködés, társalgás
  

 

2018.10.11
A műhelymunka fő témája és vezérfonala volt, hogy a személyes játékoknak kihívást jelentő számítógépes játékok jelenléte és térhódítása. Ennek felismerése szintén fontos része pedagógusok felkészítésének. A résztvevők személyes tapasztalataiból kiderül, hogy a számítógépes játékokkal játszó diákok egy része a személyes játékokban bizonyos nehézségekkel küzdenek. Szó esett arról, hogy az iskolai nevelésben megvan a lehetőség nemcsak a páros, de a kis- és nagycsoportos személyes játékra is az informális tanulási tartalmak alkalmazásával, továbbá a személyes játékok többszörösen összetett képesség- és készségfejlesztésre alkalmasak és a személyes játék személyiségalakító hatása oly erős, hogy megelőzi a számítógépes fejlesztés hatékonyságát. 
  

 

2018.10.17
A műhelymunka során a résztvevők közösen átbeszélték, hogy a játékok eredményes alkalmazásának az iskola keretein belül milyen feltételei vannak az oktatás céljának megfelelő játék kiválasztásán kívül. Az egyik fontos dolog a zavartalan helyszín. Itt az előadó utalt arra, hogy a projekt egyik célja, hogy a projekt keretében létrejövő, tanuláshoz szükséges terek megfelelő helyszínt biztosítsanak, segítsék az iskola innovációs munkáját, az iskolai projektfeladatok elvégzését, a tanórán kívüli egyéni és kiscsoportos tanulást, és a közös játékot. A csoportos játékok alkalmazásához fontos továbbá a megfelelő eszközök jelenléte, vagyis olyan asztalok szükségesek, amelyeket körül ülhetnek a diákok. Az egyik résztvevő kiemelte, hogy fontos, hogy ezek elmozdíthatók is legyenek a nagyobb helyigényű feladatok miatt. Ezeken kívül a játékok megfelelő tárolása is fontos, nem csak az eszközök megőrzése céljából, hanem egyfajta motivációként hathat a gyerekekre, ha látható és elérhető helyen tárolják őket.