Alap-és kulcskompetenciák, továbbá munkaerő-piaci kompetenciák erősítése - Műhelymunka

Alap-és kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kompetenciák fejlesztése
 

2018.09.28. Műhelymunka szervezése 1. alkalom

Az első alap- és kulcskompetenciák fejlesztését szolgáló műhelymunka témája az „Egy éjszaka az iskolában" elnevezésű éjszakai program volt. A rendezvény a programoknak és a játékos feladatoknak köszönhetően szorosan hozzájárult egyes kompetenciaterületek fejlesztéséhez és ezek mindennapi kontextusokban való használatához. A mese köré épülő feladatok az anyanyelvi kommunikáció és az idegen nyelvi kommunikáció területét fejlesztik, így a diákok a kommunikáció, a gondolatok, érzések és tények szóbeli és írásbeli formában történő kifejezésének és értelmezésének képességét könnyebben elsajátíthatják. A digitális eszközök segítségével előadott mesék, játékok a logikai és kritikai gondolkodással, a magas szintű információkezelési készségekkel és a fejlett kommunikációs készségekkel állnak kapcsolatban. A tanulók és a diákok izgatottan készültek az éjszakai vetélkedőre az alapos tervezést követően. 

 

2018.10.18. Műhelymunka szervezése 2. alkalom

A második alap- és kulcskompetenciákat fejlesztő műhelymunka alkalmával az iskolába járó diákok körében szerettünk volna kedvet csinálni az idegen nyelv tanulásához, ezért a cél az volt, hogy felkeltsük érdeklődésüket az angol szakkör iránt. A foglalkozás elején felelevenítették az angol népszokásokat, brit kultúrát. Interaktív feladatokat oldottak meg az interaktív tábla segítségével. Csoportos szituációs játékokkal, szótárhasználattal fejlesztettük játékos formában szövegértésüket, önkifejezésüket, idegennyelvi kommunikácójukat. Az interaktív munkáltatás, szórakozás közben új idegen szavakat is megismerhettek. Nagyon jó hangulatban telt el a foglalkozás, a gyerekek érdeklődőek voltak. A műhelymunka nem csak az idegennyelvi kompetencia fejlesztéséhe járult hozzá, hanem a kiscsoportos játékoknak köszönhetően a közösséget is erősítette. 

 

2018.11.23. Műhelymunka szervezése 3. alkalom

Az iskola névadójának, Kazinczy Ferencnek a születésnapjára november hónapban emlékeztek meg az intézményben. Alsó tagozatos diákok helyesíró és nyelvhelyességi műhelymunkán vehettek részt, hiszen a mindennapi élet számos területén szükség van a magyar helyesírás szabályainak az alkalmazására. Az egyre gyakrabban használt informatikai eszközök használata során is nélkülözhetetlen a helyesírási kompetencia. Cél a tanulók körében a helyesírási tudatosság kialakítása, a helyesírási jelenségekkel kapcsolatos problémaérzékenység erősítése, a helyesírás, mint kommunikációs eszköz alkalmazásának a fejlesztése volt. A verseny lehetőséget kínált a résztvevő diákoknak arra, hogy összemérjék helyesírási tudásukat. Számukra külön tollbamondási szöveg és feladatlap készült, a tollbamondásszövegek és a helyesírási feladatok összeállításában is figyelembe lett véve a tanulók életkori sajátosságaik nehézségi fokban és példaanyagban. A gyerekek nagyon jól érezték magukat, komolyan, fegyelmezetten oldották meg a feladatokat. 

 

2019.02.12. Műhelymunka szervezése 4. alkalom

A műhelymunka alkalmával a tanulóknak lehetőségük nyílt megismerkedni a tablet használatával, azzal, hogy hogyan tudják hasznosítani a tanulásban. Ez az alkalom a digitális kompetenciák fejlesztését szolgálta, azon belül kimondottan a tanulás támogatásában való szerepükre hívtuk fel a figyelmüket. A digitális eszközök jelentős motivációval bírnak a diákok körében. Ez tapasztalható az interaktív tábla használatánál is. A mai gyerekek jellemzője, hogy türelmetlenek, azonnali válaszokat, visszajelzéseket várnak, amit a digitális eszközöktől meg is kapnak, ezen felül támogatja a differenciálást és ösztönzi az önálló munkavégzést. A tanulók irányítása természetesen a pedagógus feladata, kivetítve irányítja a munkát, adja a hasznos oldalak címeit, bemutatja a használandó feladatokat tartalmazó oldalakat, megnyittatja az előzőleg szerkesztett feladatokat, kivetíti az applikációkat. A gyerekek nagyon élvezték a tablettel való tanulás minden pillanatát, érdekesnek és figyekemfelkeltőnek találták az így végzett munkát. Gyorsabban repült az idő, mint egy hagyományos tanórán.