Diákok felkészítése - Interaktív előadássorozat

Diákok felkészítése - Interaktív előadássorozat

 

2018.11.27. - 1. alkalom

A diákok felkészítése érdekében szervezett interaktív előadássorozat 1. alkalmával az internethasználat és annak veszélyei volt a téma. Az informális és nem formális tanulási módszerek részeként a tanulókat fontos megtanítani a helyes internethasználatra, ezáltal kiterjesztve és színesítve a neveléshez és képzéshez való hozzáférés lehetőségeit. Szóba került számos olyan oldal, ami a diákoknak segíthet a tanulásban, a tanároknak segíthet a tanításban. Említésre került, hogy hogyan kell helyesen és hatékonyan böngészni, honnan lehet hiteles információkat szerezni és az is, hogy találkozhatnak olyan oldalakkal, amelyek megtévesztőek, hamis információkat vagy az egészséges erkölcsi- és szellemi fejlődésre káros tartalmakat, információkat közölhetnek. Az előadás interaktív volt, az előadó és a diákok között kötetlen beszélgetés alakult ki. A mai modern világban több diák is tisztában van az internethasználat előnyeivel és veszélyeivel, de számukra is hasznos volt az ismeretek ismétlése, mélyítése. 

   

2018.12.21. - 2. alkalom

Az év utolsó tanítási napján rendezett interaktív előadás rendhagyó módon került megtartásra. A résztvevő első osztályos gyerekek egy tanórán kívüli foglalkozáson vettek részt, aminek témája a közelgő karácsony, az adventi időszak volt. Keresztény értékrendet képviselő és hirdető iskola lévén a karácsony, mint keresztény ünnep, fontos helyen szerepel a tanárok és diákok életében egyaránt. 
Az. adventi készülődés alkalmat adott arra, hogy a diákok megtanulják a közös munkában való részvétel fontosságát, felismerhették kreatív adottságaikat, amik az informális és nem formális tanulási módszerek alkalmazásánál is szükségesek lesznek. A szülőknek, testvéreknek készített apró mézeskalácsok és karácsonyfa díszek, amik ajándéknak is használhatók, ezért a tevékenység a család összetartásának fontosságára is felhívta a figyelmet. A közös ünnepi hangolódás, a mézeskalács készítés hozzájárult a tanulók közötti együttműködés erősítéséhez és az iskolai közösség fejlesztéséhez. 

   

2019.04.30. - 3. alkalom

Az interaktív előadássorozat 3. alkalmán a diákokat a pályaválasztásra készítettük fel. A szülők közül többen lelkesen vállalták azt a feladatot, hogy hivatásukat bemutassák a tanulóknak. A résztvevő diákok érdekes, szemléletes előadást hallhattak, láthattak az orvos, zenész, programozó, cukrász, pék, valamint a tűzoltó előadóktól, amelyekkel a szakmájukat népszerüsíthették. A szakmai előadásokat a már középiskolás volt diákok beszámolója követte. Volt „öreg" diákok bemutatták, reklámozták középiskoláikat, amelyekbe felvételt nyertek az előző években. A többi állomáson foglalkozásokhoz kapcsolódó, figyelemfelkeltő feladatok várták a gyerekeket, melyet a pedagógusok szerveztek. Színezhettek, kirakózhattak, csapatmunkában vetélkedhettek, melyben találós kérdések, rejtvények, ,,most mutasd meg" játék is szerepelt. Nagy sikere volt az „eszköz és szerszámkiállításnak", melyek alapján a szakmákat kellett felismerniük. Nézhettek filmeket és ismeretterjesztő filmeket különböző hivatásokról, szakmákról. Az egész délelőtt jó hangulatban telt, a gyerekek végig aktívan és érdeklődően fogadták az előadásokat, feladatokat. 

   

2019.06.12. - 4. alkalom

Az intézmény névadója Kazinczy Ferenc, a XIX. század eleji kulturális megújulás, a magyar felvilágosodás vezéregyénisége, aki életét és vagyonát az irodalomnak és a nyelvújításnak szentelte. Az alsós diákok még kevés ismerettel rendelkeznek Kazinczy Ferenc életrajzával kapcsolatosan, ezért a 2018/2019-es tanév utolsó hetén (Kazinczy-hét) játékos, vetélkedős formában bővítjük ismeretüket. 
Az interaktív előadás keretében szervezett vetélkedő célja az volt, hogy a versengés játékos formában valósuljon meg, így az egyes állomások feladatainak kiválasztásánál ezt tartottuk szem előtt. Alsó tagozatos diákok ismerik egymást, így nem okozott gondot számukra a vegyes csapatokban való részvétel. A csapatokat a negyedikes társaik vezették, akik nagyon fegyelmezetten, felelősségteljesen látták el a rájuk bízott feladatot. A csapatok menetrend segítségével mozogtak az egyik állomástól a másikig. Az igaz-hamis állítások eldöntésénél, nyelvújítási szavak mai jelentésének felismerésénél, szókeresőnél, illetve az activity-nél meghallgatták egymás véleményét, igyekeztek mindent közösen megoldani. A résztvevő diákok lelkesen gyűjtögették a pontokat, komolyan vették a vetélkedő feladatait. 

   

2019.06.18. - 5. alkalom

Az interaktív foglalkozások utolsó alkalma szintén rendhagyóan és érdekesen zajlott. A témája saját testsúlyos erősítés körül forgott, ami napjainkban nagyon népszerű tevékenység. Kevés az eszköz- és helyigénye, ésszerű határokon belül biztonságos, élvezetes és hatékony edzésmódszer mindkét nem számára. Ez a mozgásforma különösen azért fontos a tanulóknak, mert az így megszerzett erő funkcionális, azaz nem csak egyéb sportágak végzése során, hanem a mindennapi életben is érezhetően javítja a mozgásminőséget, az életminőséget, és csökkenti a tanulók sok üléséből és a stresszből eredő testtartáshibákat. Az iskola nagy tornaterme és felszereltsége ehhez a típusú mozgásformához ideális volt: lehetőséget adott arra, hogy az osztályt köredzés jellegűen, több állomáson, egymással egy időben, állomásonként különböző izomcsoportokat megmozgatva, változatosan egyszerre az egész osztály közösen, mégis elkülönülve dolgozzon. A foglalkozáson végzett tevékenységek hozzájárultak a problémamegoldó képesség erősítéséhez, a kitartás fokozásához, az együttműködés fejlesztéséhez és eközben az egészség javításához.