Pedagógusok felkészítése - Műhelymunka

Pedagógusok felkészítése - Műhelymunka

 

2018.05.16. - 1. alkalom

A projekt keretében szervezett legelső műhelymunka a pedagógusok felkészítésére irányult. A téma a pályázat ismertetése volt, ahol az egész tantestület tájékoztatva lett a projektről. Egyeztették a nyertes szakmai programot, megbeszélték a projekt indításának dátumát, a mérföldköveket. Bemutatásra került a projekt megvalósításáért felelős szakemberekkel, a szakmai megvalósítókkal, a projektmenedzsmenttel való megbeszélésen a szakmai programot. Mindenkivel egyeztettük az elvárásokat, a munkaköri feladatokat, a kapcsolattartás idejét, formáját. 
Ismertették a pályázat által nyújtott lehetőségeket: 

  • A diákok tanórán kívüli tevékenységeihez szükséges feltételek kialakítása az alap- és kulcskompetenciák fejlesztése érdekében, különös tekintettel a munkaerő-piaci kompetenciák erősítését támogató kommunikációs és vállalkozói készségek fejlesztése által.
  • A problémamegoldó gondolkodást és a kreatív készségeket, a társadalmi felelősségvállalást, a környezettudatos magatartást, a lelki és fizikai egészséget fejlesztő, konfliktusok kezelését segítő, a helyi közösségfejlesztést, közösségi együttműködést, innovációt támogató tevékenységek és programok megvalósítása.

   

2018.05.23. - 2. alkalom

A második alkalommal szervezett pedagógusok felkészítése témájú műhelymunka alkalmával, a pályázati feladatok kiosztására került sor a tantestület körében. Első alkalommal a tantestület minden tagja megismerhette ennek a pályázatnak a lényegét. Ennek érdekében közösen áttanulmányozták a dokumentumokat azért, hogy mindenki el tudja dönteni a feladatok ismeretének tudatában, hogy szeretne-e részt venni a pályázati munkák megírásában, a kidolgozott fejlesztések beindításában és működtetésében az iskolában. A feladatok alapos átbeszélése után bemutatásra kerültek a határidők, az elvégzendő munkával szembeni pontos elvárások. Mindenki részt vett az ötletelésben, közös döntésként születtek meg a módszertanok végleges témái. Az egyeztetett témák ismeretében már ki tudták választani a pedagógusok, hogy melyik témában szeretnének munkálkodni, melyikben érzik magukat kompetensnek, melyik az, amelyik közel áll hozzájuk. A pedagógusok felkészítése hasznosnak bizonyult. 

   

2018.06.06. - 3. alkalom

A harmadik alkalommal módszertani fejlesztések kidolgozásának szakmai megbeszélésére került sor. A májusi műhelymunka után a tantestület egyes pedagógusainak volt ideje, hogy az általuk választott témában elmerüljenek, ötleteiket lejegyezzék, gondolataikat összeszedjék. Ezen az alkalmon mindenki, aki feladatot vállalt, megosztotta a gondolatait, ötleteit, azt, hogy a pályázat sikeres megvalósítása érdekében milyen innovatív dolgokat szeretne megvalósítani. Az ötletelés tovább folytatódott, mert egy-egy témához többen is hozzászóltak. Ezek az észrevételek mind hozzájárultak a projektek kidolgozásának eredményességéhez, a módszertani gazdagság gyarapításához. A továbbiakban megbeszélésre került, hogy a fejlesztések érdekében milyen szakmai feladatokra lesz szükség, milyen módszerek és eszközök segíthetik az eredményesség elérését, a feladatok megvalósításának sikerességét. Ismertetésre került, hogy egy-egy feladathoz milyen szakmai munkára lesz szükség. 

   

2018.11.07. - 4. alkalom

A pedagógusok felkészítése érdekében szervezett műhelymunka témája a módszertan iskolán belüli kidolgozásának sikeressége érdekében a tematika lényegének megosztása volt. Az interaktív előadás szervezésénél a cél az volt, hogy a módszertan iskolán belüli sikerességének érdekében megfelelően felkészítsék és tájékoztassák a projektben részt vevő diákokat, pedagógusokat a tematika lényegéről, illetve felvázolják számukra ennek gazdag lehetőségeit. A tematika ismertetésekor a tanulókat tájékoztatták saját vállalásukról, a közös munkában várható eredményekről. Arról, hogy fejlődésük lehetőségeit felelősségvállalásuk adja. 
A pedagógusok oldaláról olyan szemléletváltás kialakítása volt a cél, hogy felismerjék azt, hogy az előttük álló feladatok sikerességének elérése érdekében nem az elvárások, hanem az adottságok kiaknázása a lényeg. Kijelölésre kerültek a tudás átadásához szükséges célok, célkitűzések. A pedagógusok felmérték az esetleges hiányokat, majd számba vették a sikeres munkához szükséges tartalmi elemeket, tananyagot. 


2019.04.30. - 5. alkalom

A pedagógusok felkészítése érdekében szervezett műhelymunkák utolsó alkalmán a pályázat eddigi tapasztalatainak eredményességének megismerése volt a cél. Mivel az iskola célja, hogy a projekt hosszú távon is fenntartható tegyen, így fontos volt, hogy a projektben részt vevő pedagógusok beszámoljanak eddigi eredményességeikről, tapasztalataikról. Tervek között szerepel, hogy a projekt megvalósítása után egyértelműen megmutatkozzon majd, hogy melyik megvalósított tevékenység segítségével sikerült a legjelentősebb változást elérni. A programban részt vevő pedagógusok munkájáról visszajelzést, értékelést adtak egymásnak. A feladatot vállalt pedagógusok megosztották a többiekkel, hogy hol tartanak a projekt megvalósításában, milyen eredményeket tudhatnak maguk mögött, melyek azok a hiányosságok, esetleges lemaradások, melyeket meg kell oldani a jövőben.