Interaktív előadássorozat: Diákok felkészítése

1.alkalom
2018.04.23. 13:00-14:00

 

 

1.    Bevezetés: 2018.04.23-án tartott interaktív előadás bemutatta a negyedik évfolyamos diákoknak a pályázat nyújtotta lehetőségeket. Látványos formában, -egy prezentációs kiselőadásban -került bemutatásra a gyerekeknek a pályázat célja, és az ahhoz
kapcsolódó tevékenységek.
1.    A projekt célja olyan tanulási módszerek, tartalmak, és ehhez szükséges terek
kialakítása, amelyek a tanulási lehetőségeket gazdagítják tanórán kívül.
2.    Életkorukhoz igazodó mértékben került bemutatásra az „informális és nem formális" tanulási lehetőségek fogalma.
3.    lsmertetésre került a választható tevékenységek köre:
         a) A problémamegoldó gondolkodás és a kreatív készségek fejlesztése

  • Szabaduló szoba
  • Táblajátékok digitális és manuális eszközökkel
  • Virtuális társasjáték
  • ,,MESTERSÉGEK CÍMERE" kreatív műhelymunka

        b) Lelki és fizikai egészség fejlesztése

  • ,,Színház az élet" drámapedagógia a lelki nevelés szolgálatában. Interaktív kérdés- felelet formában összegyűjtöttük a tanulókkal közösen, hogy miért jó választás a drámapedagógiai  foglalkozás? Tanulói válaszok: Azért mert:
    • cselekvés, játék közben tanulhatunk .
    • társainkkal élményeket élhetünk át.
    • fejlődik a társas kapcsolatunk .
    • erősödik az önbizalmunk, kiállásunk, fellépésünk .
    • Belebújhatunk másvalaki bőrébe!

         c) Művészetterápiás eszközök bevezetése a személyiségfejlesztés céljából: Interaktív kérdés- felelet formában összegyűjtöttük a tanulókkal közösen, hogy miért jó választás a foglalkozás? Tanulói válaszok: Élményszerzés, örömforrás, az érzelmek kifejezése.

  • Népek tánca: Miért jó a foglalkozás? Tanuló válaszok:
  • mert sokat mozoghatunk, ugrálhatunk
  • új zenéket ismerünk meg, megismerünk más népi kultúrákat.

d)    Az informális tanulás tartalmainak bővítését célzó feladatok:

  • A LEGO és Mega LEGO Puzzle Giga Puzzle
  • Idegennyelvi olvasókör
  • Kreatív médiaműhely
  • ,,ÉL a FOTÓ" Élményalapú fotózás
  • „Előttünk az élet" Gazda/ gazdaasszony leszek szakkör
  • Kutatók köre

e)    Közösségfejlesztő programok, közös játékok, vetélkedők, versenyek
Jó, mert együtt lehetsz a barátaiddal, osztálytársaiddal, évfolyamtársaiddal, miközben sok ismerete szerezhettek, tanulhattok szinte észrevétlenül.
4. Összegzés: Színes, fantáziát megmozgató képekkel igyekeztem vonzóvá, választhatóvá tenni az egyes tevékenységeket. Igyekeztem megértetni velük, hogy mennyire hasznos tevékenységek a pályázat nyújtotta választható foglalkozások. A gyerekek nagyon lelkesek, érdeklődőek voltak. Lelkesen válaszolgattak. Úgy érzem nagyszerűen sikerült az érdeklődésüket felkelteni, motiválni őket.

 

2.alkalom
2018.04.23. 14:30-15:30

 

 

Az. interaktív előadás az iskola 5.c és 6.a osztályos tanulói számára történt. A tanulók nagy kíváncsisággal várták.
1. A bevezető részben a pályázat sikeréről a megvalósítandó projektről esett szó, valamint az informális tanulás, mint tanulási forma fogalmáról. Az. előadás motivációs jellegű, figyelemfelhívó foglalkozás keretében zajlott.
2. Projektek, tevékenységek kerültek bemutatásra, képekben a prezentációnak megfelelően.

Problémamegoldó gondolkodás és a kreatív készségek fejlesztése
1.    Szabaduló szoba
2.    Táblajátékok digitális és manuális eszközökkel 3-4. évfolyam részére
3.    Táblajátékok digitális és manuális eszközökkel 5-8. évfolyam részére
4.    Virtuális társasjáték: 5-8. évfolyam részére
5.    ,,MESTERSÉGEK CÍMERE" kreatív műhelymunka 5-6. évfolyam

Lelki és fizikai egészség keretén belül
1.    .Színház az élet" Drámapedagógia a lelki nevelés szolgálatában 5-6. évfolyam
2.    Művészetterápiás eszközök bevezetése a személyiségfejlesztés céljából alsó tag.
3.    Művészetterápiás eszközök bevezetése a személyiségfejlesztés céljából felső tag.
4.    Népek tánca: 1-4 évfolyam

Az informális tanulás tartalmainak, szolgáltatásainak bővítését célzó feladatok, tevékenységek
1.    A LEGO és Mega LEGO Puzzle Giga Puzzle
2.    Idegennyelvi olvasókör
3.    Kreatív médiaműhely .ÉL a FOTÓ" Élményalapú fotózás
4.    ,,Előttünk az élet" Gazda/ gazdaasszony leszek szakkör
5.    Kutatók köre

Közösségfejlesztő programok, közös játékok, vetélkedők, versenyek
1.    Hét próba programjai
2.    Idegen nyelvi levelezős program
3.    ÖKO program
4.    Őszi akadályverseny, sportverseny
5.    Várostörténeti program

Részletesebben azok a programok kerültek bemutatásra, melyek a korosztálynak érdekesebbek, figyelemfelkeltőbbek.
Nagy érdeklődés követte a szabadulószobát, a táncos szakköröket és a versenyeket, vetélkedőket. Különösen az ókori olimpiával kapcsolatos sportverseny keltette fel az érdeklődésüket. A foglalkozás végén az előzetes kíváncsiságunkat kielégítő mérés következett, szmájlikat rajzolhattak a gyerekek azokhoz a tevékenységekhez, melyekhez kedvet kaptak.

 

3.alkalom
2018.04.25. 13:00-14:00

 

 

Az előadás célkorosztálya az 5 évfolyam tanulói voltak. Az életkori sajátosságaiknak megfelelően indult az előadás. Sok érdekes megoldás született a formális és nem formális tanulás definíciójára. A kivetített megoldás megkönnyítette, hogy a a gyerekek megértsék a pályázat lényegét. Példákat hoztak saját életükből is az informális tanulásra. Az alapfogalom tisztázása után az előadó kitért a pályázat főbb területeire:

  • A problémamegoldó gondolkodás és a kreatív készségek fejlesztése.
  • Lelki és fizikai egészség fejlesztése.
  • Az informális tanulás tartalmainak, szolgáltatásainak bővítését célzó feladatok, tevékenységek.
  • Közösségfejlesztő programok, közös játékok, vetélkedők, versenyek.

Azok a tevékenységek lettek kiemelve, melyek a korosztály érdeklődését különösen felkelthetik, illetve azok a területek, melyek a megvalósulás folyamán ezt a korosztályt célozza. Így említést kapott:

  • A szabadulószoba, mely a visszajelzések szerint nagy érdeklődés fog övezni
  • A társasjátékok közül a lehetőségeket, a nyerés örömét helyeztem középpontba
  • A mesterségek közül a kenyérsütés és sajtkészítés említésénél öröm gyúlt az arcokon.
  • Nagy várakozás előzi meg ezt a tevékenységet.
  • A drámapedagógia lehetőségét azért villantottam fel, mert ilyen típusú szakkört már
  • tartottam és megtapasztaltam a gyerekek lelkesedését, a játék adta örömöt.
  • A Lego inkább csak érdekességként jelent meg a prezentációban.
  • Az idegen nyelvi olvasókör nagy hangsúlyt kapottpiszen a gyerekeket érdekli az utazás,
  • az idegen országok, az angol nyelv.
  • A fotózás a mai digitális világban szintén nagy érdeklődésre tart számot.
  • A pályázat témái között igen érdekes a gazda és gazdaasszoy kérdése, ennek
  • bemutatására különös történeteket hoztam.
  • A kutatók köréről elmondtam, hogy igazán izgalmas lesz azáltal, hogy olyan kísérletek is
  • bemutatásra kerülnek, melyeket majd otthon is elvégezhetnek a gyerekek. A bemutatott eredeti fotók örömet okoztak a gyerekeknek.
  • A legközelebbi tevékenységforma, ami ezt a korosztályt érinti az idegen nyelvi levelezős
  • tábor. Elmondtam, hogy a megvalósulása a legközelebbi.
  • A bemutató végén a Hét próba programjait mutattam be.

A prezentáció zárásaként a gyerekek kitöltöttek egy olyan elégedettségi lapot, melyen jelezhették, mely tevékenységek tetszettek meg nekik a legjobban. Az előadás egész ideje alatt a csend fenntartására és a figyelem fenntartására drámapedagógia eszközei lettek alkalmazva: a résztvevők tapsoltak, játs_zottak, így a gyerekek igen tartalmas egy órát tölthettek el, melynek megkoronázása volt a vendéglátás. A finom falatok mellett beszélgettek, kérdéseket tettek fel és egymás között is megvitatták a legérdekesebb tevékenységeket.

 

4.alkalom
2018.04.25. 14:30-15:30

 

 

Az interaktív előadás az iskola hatodik évfolyamos tanulói számára került megszervezésre. Az életkori sajátosságaiknak megfelelően indult előadás. A bevezető részben a pályázat sikeréről a megvalósítandó projektről esett szó, valamint az informális tanulás, mint tanulási forma fogalmáról. Az előadás motivációs jellegű, figyelemfelhívó foglalkozás keretében zajlott.


Az alapfogalom tisztázása után a pályázat főbb területei kerültek bemutatásra a prezentáció diáinak megfelelően:

  • A problémamegoldó gondolkodás és a kreatív készségek fejlesztése
  • Lelki és fizikai egészség fejlesztése
  • Az informális tanulás tartalmainak, szolgáltatásainak bővítését célzó feladatok, tevékenységek
  • Közösségfejlesztő programok, közös játékok, vetélkedők, versenyek

Kiemelésre kerültek azok a tevékenységek, melyek a korosztály érdeklődését különösen felkelthették, illetve azokat a területeket, melyek a megvalósulás folyamán ezt a korosztályt célozza. Így említést kapott:

  • A szabadulószoba, mely a visszajelzések szerint nagy érdeklődés fog övezni
  • A társasjátékok közül a lehetőségeket, a nyerés öröme került a középpontba
  • A mesterségek közül a kenyérsütés és sajtkészítés említésénél öröm gyúlt az arcokon.
  • Nagy várakozás előzi meg ezt a tevékenységet.
  • A drámapedagógia lehetősége.
  • A Lego, mint érdekesség.
  • Az idegen nyelvi olvasókör nagy hangsúlyt kapott, hiszen a gyerekeket érdekli az utazás,
  • az idegen országok, az angol nyelv.
  • A fotózás a mai digitális világban szintén nagy érdeklődésre tart számot.
  • A pályázat témái között igen érdekes a gazda és gazdaasszony kérdése, ennek
  • bemutatására különös történeteket hoztam.
  • A kutatók köre.
  • A legközelebbi tevékenységforma, ami ezt a korosztályt érinti az idegen nyelvi levelezős
  • tábor.
  • A bemutató végén a Hét próba programjait kerültek bemutatásra.

A prezentáció zárásaként a gyerekek kitöltöttek egy olyan elégedettségi lapot, melyen jelezhették, mely tevékenységek tetszettek meg nekik a legjobban. Az előadás egész ideje alatt a csend fenntartása és a figyelem fenntartása drámapedagógia eszközök segítségével történt: tapsoltak, játszottak, így a gyerekek igen tartalmas egy órát tölthettek el, melynek megkoronázása volt a vendéglátás.

 

5.alkalom
2018.04.25. 16:00-17:00

 

 

2018. április 25-én az interaktív előadássorozat 5. alkalmával a hetedik évfolyam tanulói ismerhették meg pályázat szakmai részének tartalmi elemeit. A bemutatott prezentációból kiderült számukra az a négy nagy terület, melynek keretein belül foglalkozásokon vehetnek részt.
A problémamegoldó gondolkodás és a kreatív készségek fejlesztése témakörön belül megismerhették a Szabadulószoba programelemet, mely első hallásra is elnyerte az évfolyam tetszését és érdeklődését, az azonnali visszajelzések alapján. A táblajátékok és a virtuális társasjáték hiánypótló lehetőség a közösségi játék megerősítésére vagy meghonosítására az iskolában. Igazi kuriózumnak számít a témakörön belül a Mesterségek címere kreatív műhelymunka, ahol kipróbálhatják a kosárfonást, gyöngyfűzést, korongozást, kenyérsütést és sajtkészítést.
A Lelki és fizikai egészség fejlesztése témakörön belül a „Színház · az élet" foglalkozások alsó és felső tagozaton lehetőséget biztosítanak arra, hogy drámapedagógiai módszerekkel kipróbálják magukat különböző szituációkban. Szintén alsó és felső tagozaton lesz lehetőségük a tanulóknak elmélyedni a művészetterápiás foglalkozások világában, módszereiben. Az alsó tagozaton Népek tánca foglalkozások keretén belül kipróbálhatnak néhány jellegzetes táncot a nagyvilágból.
Az informális tanulás tartalmainak, szolgáltatásainak bővítését célzó feladatok, tevékenységek témakörön belül megismerték valamennyi tartalmi elemet. Részletesebben szóba kerültek azok, amelyek személy szerint a hetedikes évfolyamot közvetlenül érintik. Így például az idegennyelvi olvasókör, a kreatív médiaműhely és a kutatók köre tarthat számot érdeklődésükre. Visszajelzéseikből adódóan, a tanulók örültek ezeknek a foglalkozási lehetőségeknek.
Közösségfejlesztő programok, játékok, vetélkedők, versenyek témakör bemutatása volt az egyik leghálásabb feladat. Érdeklődésüknek megfelelően, ezen tartalmi elemek felől érdeklődtek a leginkább. Az iskola öko-tudatossága az Öko-napban csúcsosodik ki, a közösségi vetélkedés pedig egy olyan akadályversenyben, amely az ókori olimpiák hangulatát, szellemiségét idézik.
A figyelés után jól esett az uzsonna és szemlátomást megszületett az elszántság arra. hogy ezeken a programokon aktívan részt vegyenek majd a lebonyolítási szakaszban.